Att läsa sin gamla blogg.

okej läser min gammla blogg och gråter, skrattar, skäms och blir helt sentimental. När jag var 15 skrev jag en lista om massa saker om mig själv så jag tänker se vad som fortfarande stämmer och såvidare.
 

10 saker jag tyckte om 2012: 
Loppisar 
Varmchoklad med grädde

spontanitet
Min pojkvänn

kläder
strosa runt ensam med musik
bara hänga med bra folk

Skrattatacker

Kyssar med han

10 saker jag tyckte om 2014:Tycker ju fortfarande om loppisar och jag drack varmchocklad senast idag liksom. Jag tycker fortfarande om spontanitet och önskar att det skedde mer spontana påhitt. Dock så tycker jag inte om den där gamla pojkvännen så mycket längre och vill helst inte kyssa honom. Tycker ju om Martins så mycket mer.Kläder är ju bra fast jag föredrar en go podcast när jag strosar runt ensam på stan. Att hänga med bra vänner och skrattattaker faktiskt fortfarande den bästa kombon.

 

9 saker jag tyckte mindre om 2012: 

Sönder spelade Nrj låtar.
högstadiet
att bråka 
när mitt linsskydd försvinner

kalla fötter

sova utan sällskap
sönder nagelband

finnar

tristess

9 saker jag tycker mindre om 2014:

Alltså när jag var 15 trodde jag väl att jag var cool när jag sa att jag inte tyckte om Nrj låtar men seriöst vem älskar inte att dansa till en riktig pophitt? Och faktiskt så kan jag länga så himla mycket tillbaka till högstadiet för det var en tid då allt var nytt och jag hade det bara så jävla bra, lätt att uppskatta i efterhand. Att bråka ogillar jag fortfarande men letar ändå efter drama nu, vet ej varför (uttråkad?). Japp har mest komplex för mina fula nagelband men finnar vafan jag orkar ej bry mig om dom. Även fast jag helst sover med någon så kan det vara skönt att sova själv också. Vafan jag var 15, borde jag sakna sovsällskap? haha pretangiös tonåring...

7 saker jag ville göra i framtiden 2012: 
Bli stor
vinna minst 1000 kronor på trisslott

Resa

beröra folk med min röst
Uppträda

lära mig spela gitarr

Skaffa nya vänner på gymnasiet

7 saker jag vill göra i framtiden 2014: Jag har ingen jävla susning. Bli lycklig? Göra saker som känner meningsfulla och viktiga för mig själv? Nu vill jag iallafall inte bli stor.. Nya vänner har jag skaffat mig men vill träffa mina gammla oftare. Ångrar att jag inte lagt tid på att spela gitarr...

5 saker jag var rädd för 2012: 

Förlora folk

när rutiner rubbas

döden

framtiden
tankar

5 saker jag är rädd för 2014: Exakt samma, shit.

 
Gonatt mitt gammla jag, mycket händer på 3 år. 
 

 

 

 

Allmänt | |
Upp