Goodbye Tjurbergsgatan

Tack och hej kära Södermalm för den här gången. Jag lovar att komma tillbaka, kanske då i ett mer stabilt stuk.
 
Jag packar ihop och flyttar ut mina belongings för andra gången detta år. Denna gång från rummet som Emelie så snällt hyrde ut till mig i sommras då jag var tvungen att flytta ut ifrån mitt ex. Nu drar flyttlasset hem till mamma och pappa. Jag kan tänka mig att många skulle tycka det var jobbigt att flytta hem till sina föräldrar igen om man bott hemifrån ett tag, men för mig känns det som en stor lättnad. Den här hösten ha varit så blåsig och jag har verkligen kämpat för att hålla mig på fötter när det gäller pengar och jobb. Ja det kanske var lite dumt att tacka ja till en lägenhet utan stabil ekonomi MEN har verkligen lärt mig något utav detta med. Pengars värde osv osv.
 
Men i den lilla lägenheten på Tjurbergsgatan har jag ändå fått lära känna min gulliga roomie Helena, ramlat in tidiga morgonar, lärt mig laga mat ekonomiskt som fan, hånglat och dödat 3 växter. Det är ändå nått. 
 
Och nu flyttar min bästa vän Frida in istället och jag vet att hon kommer ta hand om rummet bättre än mig. Kanske inte ens dödar hon en ända växt? Känner mig coollugn med det och ödmjuk inför att livet inte alltid blir som man tänkt. 
 
Nu blir det pendelliv!
 
 
Allmänt | | Kommentera |
Upp