Checkar in

Det kan vara en rätt sjuk grej att läsa genom sina gamla blogginlägg. Senast jag skrev här hade jag precis tagit studenten och kommit in på min drömskola. Jag var 18 år och trevade mig fram med att komma in i ett nytt sammanhang i skolan, flytta hemifrån och göra slut med min första stora kärlek efter 3 år.
 
Trevar mig fortfarande fram! Mer nu- än då skulle jag säga. När ska man sluta treva treva och treva, säg det.
Ändå sjukt hur produktiv man är som människa med att bygga upp och förstöra sig själv på 2 år? Jag har hunnit få en journalistexamen, bli sambo, bli ensam, få jobb, bli arbetslös. Och SÅ får det väl hålla på tills jag dör helt enkelt!
 
Jag fick min långpraktik på ett produktionsbolag som heter Nexiko. Där gjorde jag tillsammans med en mysig redaktion ett program som heter Fråga Lund, det går på SVT nu hela hösten. Så himla roligt att se resultatet på det man jobbade med i 3 månader. På helgerna under praktiken tog jag några gånger tåget till Köping för att hjälpa till med castingen till Filip och Fredriks långfilm ''Tårtgeneralen''. Det  ledde till att jag fick jobba med filmen under sommaren på statistavdelningen. Lärde känna halva Köping och sprang efter folk på stan och frågade om de ville klippa hockeyfrilla (filmen utspelade sig på 80-talet). Sjukt cool upplevelse att få jobba med de främsta innom branschen. 
 
 
Lite fint att skriva här även om ingen vill eller behöver läsa. Men kul för mig att läsa igen om ett tag.
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp