Det här med efter studenten.

Hallå hej. De senaste månaderna har jag oundvikligt ju tänkt på vad jag ska göra när jag inte längre kommer ha en skola att gå till efter sommarlovet. I början kände jag mig lite ostadig men nu när jag hunnit tänka vad jag är sugen på att göra har det klarnat för mig vad jag vill göra- alltså inte göra av hela mitt liv för att jag tänker inte tillåta mig själv att göra en och samma sak livet ut, men vad jag ska göra iallfall 2 år fram i tiden. 
Jag vill plugga men inte på högskolenivå för det känns för akademiskt och tråkigt för mig efter 12 år i skolan. Istället vill jag nörda in mig på roliga saker som journalistik, radio och media och bli så bra jag kan på det. Jag har sökt två folkhögskolor i stockholm som har Journalistik som inrikting, Kaggeholm & Jakobsberg för att dom verkar ha bra utbildningar med prao och att dom ligger i Sthlm. Har kommit vidare till intervjudag på både på wihooo vi håller tummarna att jag kommer in på någon av dom!
 
Men va? sällan du vill plugga och inte typ resa *hitta dig själv*-haha nej min magkänsla säger att jag vill plugga. Jag har rest så mycket dom senaste åren och man kan ju fortfarande leva och må bra även fast man pluggar? Dessutom ska jag 5 dagar efter studentdagen på tågluff i en månad med Martin i Europa. Åh jag längtar så mycket! Vi ska vara i bland annat Paris, Frankfurt, Bled, Budapest & Berlin och vi ska njuta sååå mycket för det förtjänar vi efter detta år..
 
 

Om jag kommer in på Kaggeholmsfolkhögskola kommer jag få byta bo ett tag. Dom har nämligen ett internat på skolan där man får bo och ja.. jag har en hel pinterestmap full med drömmiga inredningsbilder (gråter typ).
Jag vill ha ett fräsht rum fast med massa personliga och roliga/fina prylar. Mycket växter och så vore drömmen att ha en stor macskärmdator (?) där jag ska sitta och plugga men mest surfa på internett hehe. Kolla typ såhär:
 
Sen för att få in deg kommer jag gå på csn och extraknäcka lite på Scandic som frukostvärdinna som det ser ut just nu. Alltså det känns så skönt att ha lite planer inför kommande år och ser vekligen fram emot det här!
 
 
 
 
Allmänt, resor | |
Upp